Logo ZSP Stepnica
Zespół Szkolno-Przedszkolny
im. Konstantego Maciejewicza w Stepnicy

Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczno-przyrodnicze "Matma rządzi"

 

Matma rządzi w kuchni


Matma rządzi, tym razem w krawiectwie!

Znów matma rządzi! Jak połączyć matematykę z kreatywnością? Okazuje się, że to prostsze, niż mogłoby się wydawać! Na ostatnich zajęciach uczniowie mieli wyjątkową okazję wcielić się w rolę młodych krawców, wykorzystując wiedzę matematyczną w praktyce. Przygotowane specjalnie na tę okazję karty pracy pozwoliły im doskonalić umiejętności w mierzeniu, rysowaniu i obliczaniu, a także zrozumieć, jak teoria przekłada się na codzienne życie. Uczniowie nauczyli się, jak precyzyjnie mierzyć, obliczać i planować swoje projekty. Tematem przewodnim zajęć było wykorzystanie narzędzi matematycznych, takich jak kątomierze, linijki czy miary krawieckie, do przygotowania materiałów na prosty projekt. Dzisiaj projektowali poduszki świąteczne, które mogą stać się idealnym prezentem. Uczestnicy zajęć z zaangażowaniem pracowali nad swoimi zadaniami. Zajęcia były nie tylko nauką, ale także świetną zabawą. To dowód na to, że praktyczne podejście do nauki może być niezwykle inspirujące!


„Matma rządzi” w Domu Handlowym „Fala”

W miniony piątek uczniowie klasy 6b, uczestniczący w zajęciach koła matematycznego „Matma rządzi”, odwiedzili Dom Handlowy „Fala”, aby sprawdzić, jak matematyka pomaga w  codziennym życiu. Głównym zadaniem było zaplanowanie zakupu farby potrzebnej do  pomalowania pokoju. Dzięki temu uczniowie mogli połączyć teorię z praktyką i przekonać się, że matematyka jest niezwykle przydatna w codziennych wyzwaniach. Podczas zajęć uczniowie nauczyli się obliczać pola powierzchni prostokątów, co okazało się kluczowe przy wyznaczaniu powierzchni ścian oraz sufitu w pokoju. Korzystając z podanych wymiarów, dokładnie przeanalizowali, jaką ilość farby będą potrzebowali na pokrycie wszystkich powierzchni. Wizyta w sklepie była doskonałą okazją, by skonfrontować wyniki z  rzeczywistością. Uczniowie analizowali ceny farb w różnych opakowaniach i wyliczali, ile farby w pełnych litrach muszą kupić. Zwracali także uwagę na to, jak można oszczędzać, korzystając z promocji lub wybierając farby o większej wydajności. Praktyczne zajęcia zakończyły się wspólnym omówieniem wyników i wyciągnięciem wniosków na temat planowania wydatków oraz roli matematyki w życiu codziennym. Koło matematyczne „Matma rządzi” już zapowiedziało kolejne wyzwania, które pokażą, że liczby są nieodłącznym elementem naszej codzienności.

Agnieszka Makowska